Gyere Te is kirándulni

A természetben eltöltött idő és a séta segít kiszellőztetni a tüdőnket, az esetlegesen bennünk rekedt feszültségeket. A természet átható jelenléte által a saját jelenlétünk is erősödik, itt könnyedebben megtalálhatjuk magunkat az Itt és a Most-ban, mely segít a rohanó hétköznapok vibrálásában is megőrizni a saját Erőnkkel való kapcsolatot.

Fizikai egészségünk növekszik, immunrendszerünk erősödik, érzelmi állapotunk elcsendesedik, nyugalom és béke terjed szét a lelkünkben. Mindezt megkoronázza a szeretetteljes társaság energiája, melyben érezheted a valahová tartozás, a másokkal való törődés örömét, valamint a csoport támogatását.

A kirándulás nyitott mindenki számára, örülünk, ha hozzátok párotokat, családotokat, barátaitokat, kutyátokat, stb.

Azon túl, hogy a városi levegő és mindennapi élet nyüzsgését kiszellőztetjük magunkból, szeretnénk, ha ezen kirándulások többletet is nyújtana számotokra. Ennek érdekében a kirándulások alkalmával hangsúlyozzuk a nyitott és elfogadó hozzáállást, a kritizálás mentes megnyilvánulást, az örömteli együttlétet és a természet megnyugtató és feltöltő energiájának befogadását.

A havi kirándulásokat úgy tervezzük, hogy ne jelentsenek túl nagy fizikai megterhelést, ezért fizikai kondícióktól függetlenül bárki részt vehet rajta. Egy-egy kirándulás alkalmával nem csupán a mozgást és a természet szépségét élvezhetjük, de összekötjük azokat bárki által végezhető egyszerű, de érdekes gyakorlatokkal is.

Gyere Te is kirándulni!

Ezúttal a Börzsönybe invitálunk Titeket kirándulni.

Kiindulópontunk a Királyrét lesz, ahonnan a Szén-patak mentén érjük el a Semmelweis-forrást, majd egy komolyabb emelkedő után eljutunk a Foltán-keresztig, majd tovább a Csóványosig és innen az erdő, sziklák, virágok megcsodálásával érünk vissza Királyrétre.
Időpont: 2015.06.28. vasárnap
Táv: 15 km
Kiindulópont: Fatornyos Fogadó 2624-Szokolya, Királyrét
Itt találkozunk reggel 9-kor.
Budapest belvárosából a fogadó 1 óra alatt elérhető.
Előreláthatóan szép idő lesz (27 fok). Hozzatok magatokkal innivalót és elemózsiát.
Ezúttal is szeretnénk megoldani, hogy mindenki autóval tudjon jönni, ezért kérek mindenkit, hogy írjon nekem, ha autóval jön, és hány embert tud hozni és azok is, akik utasként jelentkeznének.
Tömegközlekedéssel: A Nyugati pályaudvarról minden órában induló, Szob felé közlekedő vonattal Kismarosig, onnan a menetrend szerint közlekedő autóbusszal a végállomásig, azaz Királyrét központjáig. Innen az erdőben – és egy nagy játszótér mellett elhaladva – 350 m-es séta után érkezhetsz a fogadóhoz. Kérlek, hogy ha ezt az utazási módot választod, mindenképpen szólj nekem, mert a busz negyed 10 körül ér be, és tudnunk kell, hogy meg kell várnunk.
Várunk szeretettel!
Anett

Mindenkit várunk szeretettel!

Minden hónapban elmegyünk valahová Budapesttől nem túl messzire (10 – 100 km) kirándulni.

A következő kirándulás pontos időpontját megtalálod mindig az eseménynaptárban.

Eddigi kirándulásaink:

Újabb kirándulásainkról szóló fényképeket megtalálod az Arany Hegy Alapítvány Facebook oldalán.

Szeptemberben Szigetszentmiklóson jártunk. Végigpróbáltuk az ottani tanösvényt, a lábunkat a folyóba lógattuk, a hattyúkat megetettük. Csodás idő volt.További képek: itt
Ezúttal a tabajdi mezítlábas parkot próbáltuk ki, ahol 21-féle járófelületen szerezhettünk tapasztalatot a talpi érzékelésből.
Egy szakaszon érdes bazalt kövek jelentenek kihívást, másutt süppedős tőzegben hagyhatjuk ott lábunk nyomát, vagy ha kedvünk van bebátorkodhatunk a patakba is, érzékelhetünk itt a hűvöset, vagy éppen a napsütötte domboldalon a téglaburkolat melegségét. Megtapasztalhatjuk milyen nehéz egy hosszában hasított, sima fafelületen egy dombocskára feljutni, és mennyiben változik a helyzet, ha keresztbe fektetett hasábokon próbáljuk meg ugyanezt. Az egyensúlyozás képessége is próbára kerül.
Tabajdról visszafelé elmentünk Martonvásárra, ahol a Brunszvik kastély parkjában csodálatos fákat nézhettünk, érezhettünk.További képek: itt
 Ezúttal Dobogókőre mentünk, ahonnan egy közepes hosszúságú túrát tettünk és megnéztük a Boldogasszony forrást.Az ország egyik legszebb fekvésű kilátójából, 700 méteres magasságból, a Duna kanyargós medrével párhuzamosan páratlan panorámával tárulnak elénk a Pilis és a Dunazug hegység csúcsai: a Szakó-hegy, a Prépost-hegy, az Árpád-vára, a Rám-hegy, Magas (Mágus)–hegy, a Vadálló kövek és a Prédikálószék mellett sokan mások. Túl a vízen pedig a Börzsöny vonulata, szerencsés esetben a Tátra láncai láthatók.Közvetlen a kilátó alatt található a Siketek Mária-kegyhelye, ahol az 1926-ban történt jelenést követően alakították ki a szentélyt. A közelmúltban ismét felújításra került a kegyhely, melyet most már teljes fényében csodálhat meg a kedves látogató és róhatja le kegyeletét a hívő zarándok. Innen indul a S-körrel jelzett, Dr. Thirring Gusztávról (1861-1941) elnevezett ösvény, melyet sokan Turul-körútként ismernek. A térképet szemlélve valóban egy Dobogókőről felszállni készülő, szárnyait kitáró sólyommadarat vehetünk észre a turistaút rajzolatában.Végigjártuk a  Turul (Thirring) körútat. Ez egy jelzett turistaösvény, melynek kiindulópontja közvetlen a dobogókői Mária-kegyhely felett van. Kényelmesen 1 óra alatt körbejárható, közepes nehézségű, helyenként meredek szakaszok jellemzik. Nagyon száraz és erősen csapadékos időszakokban helyenként csúszásveszélyes, mely fokozott óvatosságot követel meg. Utunkon sok helyütt igen különleges, a távoli múltat idéző, emberi kéz által épített sziklaóriások, kőszentélyek kísérnek.További képek itt.
A Csarna-völgye egy körülbelül ezerhektáros, hegyekkel körbezárt terület, ahová könnyűszerrel csak a Kemence település közelében kibukkanó Csarna-patak mentén, egy irányból lehet bejutni. Alját bükkösök borítják, a meredek, napsütötte hegyoldalakon idős tölgyeseket találunk. Bár érinti egy turistaút, nem igazán számít turisztikai célpontnak. Aki mégis elmerészkedik idáig, a zárt, nagyrészt úttalan völgyben a Kárpátok vadonjának mélyén érezheti magát.Csarna-völgy jelenleg Magyarország egyetlen nagyobb kiterjedésű háborítatlan erdeje. Nem csak a parlagi sas kering időnként a völgy fölött, nem csak a fekete gólya tekintélyes nagyságú fészkét tartja egy-némely itteni faóriás. A Börzsöny foltos szalamandráinak egyharmada ugyancsak itt él, ahogyan tiszta vizeiben ritka rák- és halfajok találhatók meg.És amire néhány évtizede még nem sokan számítottak: Magyarország egyik legritkább védett állata, a tíznél kevesebb egyedet számláló hiúz szintén felbukkant a völgyben.További képek itt
Májusban Királyréten voltunk. Bár esősre állt az idő az előző nap és még aznap reggel is, de bátran szembenéztünk páran a természet kihívásaival. Ezt kitűnő meleggel, felhős, de kellemes kirándulóidővel jutalmazták az Égiek. Mivel ez alkalommal kizárólag aktív természetjárók jöttek össze, közös döntés alapján megváltoztattuk az eredeti tervet, s egy jó 6-7 órás gyaloglótúrát vittünk véghez. Igazán jól sikerült túra volt sok gyaloglással, frizbizéssel, sok beszélgetéssel.További képek itt.
Márciusban Taron néztük meg Kőrösi Csoma Sándor emlékművét, a buddhista sztupát, az új Tara (Kuan Yin, Avalokiteshvara) templomot, majd átmentünk Szentkútra, mely különleges gyógyító energiájáról és tiszta vizű forrásairól (is) híres. Felsétáltunk az egyik dombtetőre és megnéztük, hogy milyen barlangokban éltek évekig a szerzetesek, majd végig gyalogoltunk a most éppen száraz patak medrében és egy nagy kört leírva visszatértünk a forrásokhoz, hogy vizet vételezzünk. Gyönyörű meleg napos időnk volt, és az erdő rendkívüli energiákat sugárzott.További képek itt
Második alkalommal Dobogókőre mentünk. Az idő nagyon kegyes volt hozzánk, sugárzóan szép napsütésben csodálhattuk meg a havas tájat.További képek itt.

Első kirándulásunk alkalmával Nagymarost látogattuk meg, ahol egy igazán jót kirándultunk. Nagyszerű kilátást csodálhattunk meg a dunakanyar felé, az erdőben kiszellőztethettük a városi szmoggal telt tüdőnket és pár kilométer séta után elfelejtettük mindennapi “gondjainkat”, hogy teljesen a természet örömeinek élvezetébe merülhessünk.További képek itt.

Feliratkozás az aranyhegy levelezőlistára

HImalájai zarándoklat

2018. június 02-23

Álmodjunk Közösen!

Álmodtunk egy olyan világról melyben boldogan élhetünk. Ahol a megosztottság helyett a megértés, a tudatlanság helyett a tudatosság a cél. Egy olyan közeget, ahol kiteljesedhet az egyén potenciálja, megvalósíthatja az álmait egy támogató közösség segítségével.
Kulturális Klub

Rendszeresen alkalmat kívánunk különféle kulturális programokon való együttes részvételre. A megosztás, az együttlét gazdagítja a programot!
Gyere velünk koncertre, múzeumba, színházba.
Az aktuális programokról a levelezőlistán és az Arany Hegy Facebook profilján értesülhetsz.

Kiránduló Klub

Gyere velünk kirándulni! Havonta, két havonta elmegyünk együtt valahova Budapest környékén, hogy kiszellőztessük a tüdőnket, feltöltődjünk a Természet Átható Erejével.
Az aktuális kirándulás részleteiről a levelezőlistán és az Arany Hegy Facebook profilján értesülhetsz.